Sajnos ismét egy súlyos, tragikus kimenetelű baleset borzolja a kedélyeket a szakmában. Hétfőn 14 órakor Triesztben Jovanotti koncertjére készülve a szinte teljesen elkészült traverzrendszer omlott rá a technikusokra, melynek következtében egy 19 éves technikus meghalt, további 8 személy megsérült, ebből hárman súlyosan. A helyszínen összesen 20-an dolgoztak, éppen elkészültek a fény- és hangrendszer riggelésével és már a programozás kezdődött, amikor a szerkezet két első lába megrogyott, majd a teljes állványzat ráomlott a színpadra és a technikai személyzet több tagjára. A több mint száz tűzoltó és az épület környéket -elsősorban az újságírók elől- lezáró rendőrök mellett azonnal pszichológusok érkeztek a helyi kórházból, hogy a stáb többi tagjának segítsenek feldolgozni a történteket. Jovanotti honlapja az eseményt követően feketére váltott, hivatalos közlemény, tájékoztatás nem található rajta a történtekkel és a koncerttel kapcsolatban, azonban más forrásból (és a képeket látva) kiderült, hogy az estére tervezett koncert elmarad.

Maria Anonietta Farina Cosconi helyi radikális politikus azonnali cselekvésre szólította fel az új olasz kormányt, kiemelve, hogy csak ebben az évben Olaszországban 84 ezer munkahelyi baleset történt, melyek során 497 ember vesztette életét, elsősorban a vonatkozó biztonsági és munkavédelmi szabályok, szabványok figyelmen kívül hagyása miatt. A PLASA éppen a korábbi hasonló események hatására a világ teljes rendezvénytechnikai szakmáját bevonva új tervezetet készített elő a szigorúbb szabványokhoz, ezek azonban még nem léptek életbe és gyanús, hogy egyes országok (köztük mi is) évtizedes késéssel fogják csak teljesíteni az abban foglaltakat. (egy elrettentő, de sajnos teljesen általános hazai példa látható itt)

UPDATE: A legnagyobb hazai Libera rendszert üzemeltető Beklaar szakértője egy videofelvételen kiszúrta, hogy mi okozhatta a balesetet. Jól látható, hogy az első lábakból kifelejtették a kitalpalásokat, így a szerkezet kerekeken vagy csak a belső támasztókon állt, ami semmilyen, függőlegestől eltérő terhelést nem tolerál. Elképesztő felelőtlenség!


Nagyobb térképre váltás

A bejegyzés trackback címe:

https://event.blog.hu/api/trackback/id/tr373459290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fazakas F. János 2011.12.13. 12:22:57

Kíváncsi lennék, hogy mi okozta a balesetet. Nem lehet összehasonlítani az indianai balesettel. Az egy szabadtéri buli volt ahol nem szél vagy vihar támadt hanem az ami ott jött az maga volt a pokol ... Aki kicsit is jártas a rendezvénytechnikai felszerelésekben az maga volt a pokol... Nekünk egyszer volt, hogy Ákos-ra csináltuk BSA-ban technikát amikor a motorvezérlő érthetetlen okból zárlatos lett és az egyik motort elkezdte húzni a 8-ból. Szerencsére pár másodpercen belül ki tudtuk tépni a betápot a vezérlőből de még így is ijesztően megcsavarta a hidat. Viszont ha jól látom itt nem riggelve volt a keret hanem saját lábán állt(bal szélen látszik a lábnál fel van csavarodva a motor és le van szakadva a top elem)Ha jól látom ez egy 6 lábas tető de az első hídnál nem látom volt e középső láb, a hátsó hídon szépen látható mind a 3 top elem lehet, hogy elől kihagyták a középsőt mert az nem mutat valami jól a színpadképben és túlterhelték a hidat mivel ilyen fesztávolságnál igencsak lecsökken a dinamikus terhelhetőségi határ.
süti beállítások módosítása