2011.02.18. 10:30
Fényshow (és ami szükséges hozzá)
Akárki akármit mond, egy profik által megtervezett, kellő mennyiségű lámpát magában foglaló, ütős zenére és combos hangtechnikára alapozott fényshow még most, a LED-ek által uralt látványvilágban is maradandó élményt tud okozni. Elsőként egy gyári demo-room látható az egyik legismertebb és legelismertebb intelligens lámpa gyártótól a Clay Paky-tól, majd egy élő szimfónikus zenekari produkcióra koreografált fényshow Londonból. (a felvétel a próbán készült) A kellő mennyiséget nem győzöm eléggé hangsúlyozni, akinek van kedve próbálja megszámolni, hány lámpa szerepel az egyes látványokban.
Rendkívül fontos továbbá azzal is tisztában lenni, hogy a technika mai állása szerint is egy komolyabb fényshow programozása több órányi munkát igényel. Igaz, hogy rendelkezésre állnak már ún. WYSIWYG (what you see is what you get) elven működő tervező szoftverek, amelyek segítségével a teljes vezérlőrutin leprogramozható egyetlen számítógép monitorja vagy notebook segítségével, azonban ezek használata sokszor ütközik korlátokba. A hazai gyakorlat szerint a helyszínre kitelepült technikai cég felépíti a "hardvert", majd a próbák előtt/alatt/után leprogramozza a fényshow-t. Amennyiben a jelen lévő rengeteg lámpát a színpadi műsorhoz is használni szeretnénk (miért ne), akkor számoljunk azzal, hogy a színpadképek leprogramozása további jelentős időt vesz igénybe.
A lényeg: ha robotlámpákat rendelünk egy rendezvényre (akár csak néhányat) és szeretnénk velük világítani is, minden esetben hagyjunk elegendő időt (értsd: rengeteg) a szükséges színpadképek leprogramozására, és minden esetben rögzítsük írásban is a technikai forgatókönyvbe, hogy melyik jelenethez melyik színpadképet (és világítási képet) szántuk. Természetesen itt kell rögzítenünk a hangosítás részére a bejátszásokat, mikrofonigényeket, a vizuáltechnika részére az animációkat és videóbejátszásokat, a súgógépre szánt anyagokat, a színpadi staff részére a színpad berendezésének időbeni változásait, a különleges effekteket (pyro, CO ágyú, konfetti, stb.) a fellépők és közreműködők jelenéseit, színpadi hostessek mozgását, ajándékok, csokrok és kellékek kezelését, stb., stb., stb.) :) Még hogy rendezvényt szervezni egyszerű... ;)))
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
LajterLight · http://www.lajterlight.hu 2011.02.18. 16:07:21
Aftermovie:
www.youtube.com/watch?v=o4mqJvnuiUo
Hozzászólások